Par balsošanu vispār un tukšām aploksnēm

Klausos un nevaru saprast – tuvojoties vēlēšanām cilvēki tādi galīgi dīvaini sāk palikt! Pat gudri un inteliģenti cilvēki visādais dīvainas idejas bīda! Kāds neies balsot vispār (jo visā vīlies, visi kretīni, nav par ko balsot), bet kāds balsošot ar tukšu aploksni (iemesli apmēram tie paši, bet gribot parādīt attieksmi).

Eu, ļautiņi mīļie! BALSOT IR JĀIET! Demokrātija ir dārga lieta! Vēl nedaudz vairāk kā 20 gadus atpakaļ balsot iet nebija jēga, jo PSRS balsošanas rezultāti bija zināmi vēl pirms vēlēšanu izsludināšanas. Daudziem miljoniem pasaulē vispār nav tiesības doties vēlēt. Kur nu vēl – demokrātiskās vēlēšanās. Daudzviet pasaulē cilvēki ir gatavi mirt, lai viņi iegūtu brīvību un spētu paši ievēlēt savus priekšstāvjus... bet te – brīvā Latvijā papilnam to, kas savu brīvību nenovērtē, kas nav gatavi izmantot savu balsi, lai ietekmētu savas valsts likteni!
Mīlīši, kam ir jānotiek, lai latvieši novērtētu savu demokrātisku vēlēšanu balsi? Vai tiešām Latvijai atkal ir jāzaudē neatkarība, lai acis atvērtos???


Un tagad par tām tukšajām aploksnēm... 

Nu paklausieties – vai nu balsojiet vai nē! Kas šitā par māžošanos – balsot ar tukšu aploksni? Attieksmi parādīsiet? Kam? Kādu? Ko tā attieksme pateiks un kā palīdzēs risināt Latvijas pašreizējo situāciju?

Pilnīgi un noteikti neatbalstu balsošanu ar tukšu aploksni, jo:
1) ar tukšo balsi tiek pacelts nobalsojušo %... un tas nozīmē, ka tādā gadījumā grūtāk ir tikt ievēlētām mazajām partijām.
2) tas, ka nobalsojušo % ir augsts, vēlāk var 'atspēlēties' referendumos, kad jāsavāc kvorums. Kā mēs zinām - referendumā par tautas tiesībām atlaist Saeimu (2008.gada 2.augustā) ļoti maz pietrūka līdz kvorumam. Tā nu bija reize, kad varējām ‘parādīt attieksmi’ – bet redz – bija ‘par īsu’.
Lai nu kā – esmu droša, ka arī nākotnē mums varētu nākties ‘parādīt attieksmi’ caur referendumiem. Lai domas raitāk rosās - iedomāsimies gadījumu, ka SC nolemj veikt grozījumus Valsts valodas likumā (Rīgas praksi paplašinot pa visu LV, ka valsts un pašvaldību iestādes tagad strādās arī krieviski) vai Pilsonības likumā (atceļot naturalizāciju) un tauta varētu gribēt ‘parādīt attieksmi’... bet ko nu – mūsu ‘attieksmes paudēji ar tukšo aploksni’ būs izdarījuši lāča pakalpojumu – nobalsojuši 10.Saeimas vēlēšanās nebūs, bet nobalsojušo skaitu būs palielinājuši tā, ka atkal mums var būt ‘par īsu’ lai mainītu nesaprātīgus Saeimas likumus. Vai tas ir saprātīgi? Nedomāju viss!
3) nepasakot par to, par ko tu gribi balsot, tu faktiski nobalso par VISĀM tām, kas tikušas pāri 5% barjerai (jo tad pārkļūšanai pāri 5% barjerai ņem vērā visu nobalsojušo skaitam, bet deputātu vietas tiek sadalītas atbilstoši derīgiem biļeteniem). Tas nozīmē, ka šādi Tu nobalso arī tām partijām, par kurām tu noteikti negribētu balsot, tavā vietā izlems tie, kas balsošanas aploksnē liks 1 derīgu balsošanas biļetenu, kas aizpildīts atbilstoši prasībām.

To visu kopā ņemot - neredzu vai balsošana ar tukšu aploksni ir labāka par nebalsošanu vispār. Manā ieskatā – šāda rīcība ir vienlīdz bezatbildīga!

Turklāt, nebalsojot vispār vai balsojot ar tukšu aploksni, tu esi noņēmis no sevis atbildību par to, kas īsti notiek Latvijā. Tad tu ļausi to izlemt citiem. Un šādā gadījumā Tu arī liedz sev iespēju turpmāk sūdzēties un būt neapmierinātam par to, kas notiek. Jo faktiski - Tu pats esi izvairījies no atbildības.

Kā te vienā ziņu raidījumā teica - jābalso par tādu partiju/cilvēku, kam Tu spētu uzticēt savu maciņu vai dzīvokļa atslēgas. Tad nu turpinot šo līdzību – nebalsojot vai nobalsojot ar tukšu aploksni, Tu savu maciņu vai atslēgas tagad vienkārši nomet uz ielas: kas nu pirmais nāks, tas, lai arī ņem to maciņu/atslēgas... apzags tevi, neapzags, izliks tevi no dzīvokļa, vai pacels īres maksu – tad jau tev vienalga... Bet vai tiešām tas tā ir?

Daudzi no jums zina – es šobrīd dzīvoju Norvičā (Lielbritānijā), un, lai nobalsotu, es braukšu uz savu tuvāko vēlēšanu iecirkni (Londonā) vien nieka 200 km... Mana draudzene Sniedze uz Londonu dosies no Bristoles – arī tas ir aptuveni 200 km. Zinu, ka mana kursa biedrene Magda, kas tagad dzīvo Hamburgā (Vācijā), dosies balsot uz Berlīni, kas ir teju 300 km... Un ticiet man, šāda došanās balsot ir ne tikai laikietilpīga, bet arī dārga – manā un Sniedzes gadījumā tas ir 2reiz pa 3 stundām pavadītām ceļā un naudas izteiksmē – tā kā Lielbritānijā sabiedriskais transports nav lēta lieta, mums katrai tas arī izmaksās vismaz kādus Ls 50 vismaz, ja ne vairāk... Pieļauju, ka Magdai tas varētu būt līdzīgi, ja ne vēl dārgāk.

Kādēļ mēs to darām? Tādēļ, ka mums rūp! Tādēļ, ka demokrātija ir dārga lieta! Mēs nedrīkstam izniekot kaut ko tik dārgu, kā mūsu brīvību balsot demokrātiskās vēlēšanās!

Un jā – nešaubieties - arī manā ieskatā neviena no programmām nav ideāla... un ne visi saraksti man šķiet piemērotākie... bet es esmu pieņēmusi lēmumu balsot par to, kas man šķiet daudz maz vispieņemamākais, liekot „+” tiem, kas man patīk un strīpojot tos, kas man noteikti nepatīk!

Uz tā fona - nedomāju, ka tas būtu ļoti godīgi no vietējā latvieša (kam tuvākais iecirknis ir max 10 min pastaigas attālumā) puses vienkārši izmest savu balsi vējā, vai nebalsot vispār! Kā Magda vakar man rakstīja: „Es jau paskatījos, man attālums tāds kā Rīga-Viļņa. Negribu dzirdēt ne par vienu, kas Latvijā neies balsot!”

Lai vai kāda ir Latvija tagad, bet mūsu valsts ir pelnījusi atbildīgu balsojumu par tās nākotni.




Komentāri

  1. Līdzība par dzīvokļa atslēgām ir laba. Līdz šim nebiju par tukšo aploksni iedomājusies no šādas perspektīvas. Un, lai arī man līdz vēlēšanu iecirknim jābrauc kilometri 300, sestdien došos ceļā kā likts, jo arī man nav vienalga!

    AtbildētDzēst
  2. Vienotība.. Sanita Stelpe, manas klasesbiedrenes mamma. Es viņai ticu!

    AtbildētDzēst
  3. kaismīgi, bet labi par tām atslēgām.
    pa ceļam no Viļņas tiks sameklēts kolorīts iecirknis Latgales pierobežā. bet tas jau nemaina būtību.

    AtbildētDzēst
  4. Obligati balsošu ar tukšo aploksni pret visiem partijam, par tautu.

    AtbildētDzēst
  5. Paldies, ka mērosiet to ceļa gabalu!!! Es arī došos vēlēt!!

    AtbildētDzēst
  6. A, es nebalsoshu - nu i nafig! lidz shim neesmu balsojis un nebalsoshu par ljoljikiem! viss, ko esmu panacis - ar savam rokam, te neviena partija un neviens deputats nav man palidzejis. par to, ka sliktaki apstaklji valsti - pa lielam ari vinji nav vainigi, vnk vinji/saeima to neuzlabo. gribas parunat par politiku? man ka cilvekam, kas nav politologs, sen skaidrs ka viss darbojas. muljkji ir ari tie, kas iet balsot, jo sen tapat viss ir sadalits - varu likt galvu kjila, jo ir nacies 'piekjert pie rokas' shadas sarunas, kur viss tiek sarunats paris cilveku klatbutne!
    es var par politiku pastastit vairak ka tie, kas macas politologos vai tml! tapec, ka esmu dzivs cilveks, kas skatas apkart, doma ar galvu un dara pats, nevis gaida, kas notiks ar manam atslegam, kad es tas nometishu - es zinu skaidri, ka es balsot neieshu un atslegas bus mana kabata, un ja tas bus javirpo - es tas virposhu no jaunu, lai tas deretu konkretajam durvim.
    tas tapat ka ar chikstuljiem, kas ganas uz valdibu, ka nav darba utt, un aiziet pie litrinja... vajag cinities pasham par sevi un vietu zem saules, neviens deputats to tava vieta neizdaris!!!


    un lieeeels jautajums autorei - baigi gribetos zinat - kapec tad tu neesi LV??? kapec kkada norvicha??? ko tu tur dari - macies? strada?? dzivo? ieprecejusies? pedejo variantu es vel varetu atbalstit, lai gan ari caur zobiem - ja reiz tik patriotiski brauc 300 km, lai nobalsotu par muljkjiem zeme, no kuras esi veiksmigi aizlaidusies un tgd skalji deklame kartejos priekshveleshanu tekstus???

    brauc atpakalj, latvija var macities, stradat un iepreceties [vai atvilkt savu tas valsts lauleni]!!!! vnk to vajag darit pasham. PASHAM! jo neviens tev nepalidzes, ne LV, ne citur!

    ... esmu atverts diskusijam!

    AtbildētDzēst
  7. "Un šādā gadījumā Tu arī liedz sev iespēju turpmāk sūdzēties un būt neapmierinātam par to, kas notiek. Jo faktiski - Tu pats esi izvairījies no atbildības."
    Neizklausās samērā loģiski. Cilvēks, kurš nav balsojis tieši var sūdzēties par visu, ko vien vēlas. Ja pilsonis balso un ievēl negodīgus un nekompetentus cilvēkus, kuri visu četru gadu laikā sabojā, pilsonis arī paliek atbildīgs par to. Pilsonis radīja šo problēmu iebalsojot šos cilvēkus. Tas, kurš nebalsoja, savukārt nav atbildīgs nekādā veidā pie visa tā, kas notiks to četru gadu laikā.
    Neaizmisīsim, ka tauta ievēl savus kalpus. Demokrātija, kā ne kā. Tauta ievēl kaut ko, kas tai nepatīk pēc tam? Ak, nē! Tauta ievēl kaut ko kas patīk? Super! Cilvēks, kurš nebalsoja, neko nav mainījis.
    Tava vēlme balsot ir tikai tāpēc, lai 'mītiskie' krievi netiktu pie varas? Ja tā, tad skumji.
    Bet tomēr zini, kas ir pats labākais? Tas, ka pēc četriem gadiem mēs atkal tiksimies. Un varēsim visu šo palasīt un pasmaidīt.

    AtbildētDzēst
  8. Kāds sakars balsošanai ar to, ko Inese dara Anglijā? Katram cilvēkam ir tiesības dzīvot savu dzīvi, kā viņš to vēlas. Nevajag jaukt personīgo dzīvi ar pilsonisko atbildību.

    AtbildētDzēst
  9. un ko dariit, ja es neuzticu savu macinju un atsleegas nevienam no vinjiem tur? ko tad?

    AtbildētDzēst
  10. @Par Daudz: Nez', man izskatās, ka "tie krievi" nav tik 'mītiski' kā varētu gribēt.

    @Opis: Nu jā, katrs sev tikai savām rokām, tādēļ ar savām rokām ir jānobalso par tādiem, kas pēc iespējas mazāk traucēs to darīt.

    Mani vairāk interesē tas, kādas sekas ir nobalsošanai par partiju, ko neievēl, nekā par tukšo aploksni. Par tukšo aploksni esmu dzirdējusi labus argumentus, kāpēc tā nav labi.

    AtbildētDzēst
  11. @OPis
    Lai JUms mierīgāks prāts - atbilde uz Jūsu lieeeeelo jautājumu ir: "VISI augstāk minētie". :) Bet kā jau Zuze pareizi norādīja - neredzu sakarību starp to, ka dzīvoju ārpus Latvijas un to, ka savs pienākums pret savu valsti vismaz reizi 4 gados ir jāpilda.

    @Par Daudz
    Dīvaina loģika. Līdzībās runājot, tad pēc Jūsu loģikas arī sanāk - māju netīram, bet tiesības sūdzēties par netīrību mums ir? Vai tad nav tā, ka mums kā kopīgās mājas (valsts) saimniekiem ir pienākums vismaz reizi 4 gados to māju iztīrīt, un tad varam protestēt, ka citi māju piemēslojuši. Nesaprotu, kā var sūdzēties par netītu māju, ja pats neesi pielicis pat ne pirkstiņa tās tīrības uzturēšanā!

    AtbildētDzēst
  12. @Anonīms (2010.gada 30.septembris 11:22)
    Līdzība ar maciņu un māju ir tādēļ, ka maciņš = mūsu maksātie nodokļi, bet māja = valsts, mūsu kopējā telpa, kurā dzīvojam. Demokrātijā ir tā iekārtots, ka izvēlamies mūsu kopējā maciņa un kopējās mājas pārvaldniekus. Izvairīties no tā nevar. Nevienā valstī. Ja nav neviena, kam spēj uzticēt kopējā maciņa un kopējās mājas pārvaldīšanu, tad nekas cits neatliek, kā pašam to uzņemties! Tad pašam ir jāiet politikā un pašam jāpārliecina citi, ka Tu nu gan esi tik spējīgs un godīgs, ka Tev šo pienākumu var uzticēt. :)

    @Kibrika
    Balsošanai par 'mazo partiju' sekas var būt:
    1) Par pārsteigumu sev un citiem - panākt, ka partija tomēr tiek pāri 5% robežai un tiek ievēlēta.
    2) Ja tomēr netiek - balss būs nodota, bet reālo varas sadalījumu Saeimā tā tik un tā neietekmēs. (turpinot sūdzēšanās tematiku - tad arī ir tiesības sūdzēties - redz, ja vairāki balsotu par laimes lāci - Latvijā būtu labāka dzīve! :D ).

    AtbildētDzēst
  13. zuze - vislielakais sakars - kapec jabrauc kkur elle rata un tgd populistiski jadeklame, kas mums te, kas ir uz vietas jadara ta vai citadak?!??? to es nesaprotu! ... un ko mainis ta balss no londonas vai ugandas??? isteniba tas ir lacha pakalpojums. ka autore var zinat - ja vinja nav sheit? un te neviens mammas, teta, drauga, tantes vai jebkura cilveka viedoklis, kas dzirdets - NESKAITAS pilnvertigs!!! tikai pats cilveks var izlemt kko, izjutot kko!!!

    tapec tas vistieshakaja veida ir saistams ar atrashanos un personigo nodarboshanos!
    ka saka - sitij golodnomu ne tovarišc! un nesaprast to tur, kas ir sheit.

    pareizi - DIEMZHEL pareizi autore saka pati - vienu reizi 4os gados pildit pilsonja pienakumu...
    kads bullshits.. ar tadu attieksmi shadu blogu vajadzetu vispar nafig slegt..

    vai autore zina - ka dzivo mate, kuras virs ir panjemis kreditu, pametis sievu ar bernu un nemaksa ne par kreditu, ne alimentus.maminjas alga ari ir knapa.
    vai autore zina - ka dzivo studenti, pensionari, jebkursh... esot 'silta vietinja' anglija??!?!?!?
    tieshi ko autores balls izdaris??? palidzes kadam? uzlabos kko? vai vnk pakljaujas informativajam spiedienam un 'izdara pareizo izveli'???? ....

    mans personigais subjektivais viedoklis. ja saskatijat lidzibas shaja raksta, tas tieshi ta ari bija domats! paldies.

    AtbildētDzēst
  14. OPīt,
    Es pieļauju, ka ne nu Jūs mani zināt personīgi, ne nu kā, lai tādu apvainojumu un pārmetumu birumu pār mani gāztu.
    Es uz Lielbritāniju pārcēlos tikai 7 mēnešus atpakaļ. Pa šo laiku Latvijā esmu bijusi 2 reizes - darba darīšanās. Situāciju Latvijā zinu vairāk nekā labi. Es vēl aizvien aktīvi strādāju labdarības organizācijā, kas nesavtīgi palīdz Latvijas pamestajiem bērniem. Nekad negrasos pamest pavisam ne šos bērnus, ne Latviju kopumā. Mans viedoklis nav balstīts uz citu atstāstījumiem. Es pietiekami labi pati zinu kas ir kas. :)

    AtbildētDzēst
  15. Opim
    Arī dzīvojot Latvijā uz vietas, var nezināt, kā iet tai mātei vai studentam. Pa lielam tas tā arī ir, maz ir tādu cilvēku, kam rūp sava kaimiņa bēda. Tad ko, tie visi arī nedrīkst balsot? Varbūt pirms došanās uz vēlēšanām katram būs jāizpilda kāds tests, lai pārbaudītu, cik labi viņš orientējas Latvijas sabiedriskajos, ekonomiskajos un politiskajos jautājumos? Ak pareizi, pavisam aizmirsu, Jūs taču tik un tā vēlēt neejat, "jo kats pats par sevi".

    AtbildētDzēst

Ierakstīt komentāru